2023/1/9の活動報告

2023/1/9

こんにちは。今年2本目のブログ記事です。私は、日本で博士課程の大学院生をしています。現在は、訪問研究員としてオーストラリアに滞在しています。このブログでは、私の日々の記録を書いています。構成は3部構造になっており、①研究について、②筋トレについて、③生活・考えたことについて、書いています。

まず、研究についてです。今年の目標として、1日6-8時間仕事をすることを決めています。今日は、8時半から10時半まで、家の近くのマクドナルドで仕事をしました。私は、最新の研究論文の原稿を完成させたので、それを先週、ジャーナルに投稿しました。その結果は、編集者によってリジェクトになりました。リジェクトの決定のメールには、論文中の数式のフォーマットが間違っているから、修正して再投稿してくれと書いてありました。しかし、論文の投稿サイトでは、最終結果はリジェクトとなっており、再投稿ができない状態でした。私はこの状態は、ジャーナルの間違いであると思ったので、ジャーナルに問い合わせました。その結果、私は論文原稿を再投稿できることになりました。したがって、今日の朝に、私は論文原稿の数式を修正して、それをジャーナルに再投稿しました。その次に、私は、日本の研究室の修論生の修論の要旨を確認し、コメントとすこし修正をしました。その次に、4本目として投稿する予定の研究論文を書き進めました。その後、研究所に行きました。11時半から13時半まで、仕事をしました。この時間に、私は、その4本目の論文を書き進めました。この研究では、私は子どものメタ認知の発達について論文を書いています。私は、研究論文を書く際に、必ず実験をプレレジかレジレポすることにしています。したがって、私は、まず論文のイントロと方法を先に書き切る予定です。その後、私は、論文のイントロと方法をOSFに登録する予定です。私は、557 words書き進めました。その後、すこし休憩をして、14時から16時まで仕事をしました。この時間には、私は、3本目の研究の実験課題のデモを作りました。私は、その3本目の論文のイントロと方法をすでに書いています。次の段階として、私は、実験課題のデモを使った予備実験を行い、実験がうまくいくことを確認したら、この研究をプレレジする予定です。今月中にプレレジして、2月に本実験をすることが目標です。今日は、私は、16時15分に仕事を終えて帰りました。私は今日は、約6時間仕事をしました。

次に、筋トレについてです。今日は、私は筋トレをしませんでした。私は、昨日と一昨日に、高負荷のトレーニングを行ったので、今日は筋肉の休憩のために休みました。私は、最近、40%を8回3セット、90%を3回3セット、80%を5回3セットのメニューを繰り返しています。

最後に、生活と考えたことです。今年の目標の続きを紹介します。③博論提出する、④論文4本アクセプト、3本サブミットする、について説明します。今年はわたしの博士過程最後の年になります。したがって、私は博士論文を執筆し、大学に提出する必要があります。さらに、それと同時に、私は、3本の研究論文を今年中にパブリッシュする必要があります。したがって、今書いている4つの研究論文がパブリッシュされることが目標です。さらに、私は、3つ新しい研究を行う予定です。私は、今年、研究の成果をどんどん公開します。

日本語版の収録失敗しました!

 

2023/1/9

Hello. This is my second blog post this year. I am a Ph.D. student in Japan. I am currently staying in Australia as a visiting researcher. In this blog, I write my daily record. It is structured in three parts: 1) about my research, 2) about my workout, and 3) about my life and thoughts.

First, about my research. As a goal for this year, I have decided to work 6-8 hours a day. Today, I worked from 8:30 to 10:30 at a McDonald's near my house. I completed the manuscript of my latest research paper and submitted it to the journal last week. The result was rejected by the editor. The email with the rejection decision said that the equation in the paper was formatted incorrectly and that I should correct it and resubmit the paper. However, on the paper submission website, the final result was rejected, and I could not resubmit the paper. I thought this condition was a mistake by the journal, so I contacted the journal. As a result, I was able to resubmit my paper manuscript. Thus, this morning, I corrected the equation in the manuscript and resubmitted it to the journal. Next, I reviewed the abstract of the master's thesis of a Japanese laboratory student and made some comments and slight corrections. Next, I proceeded to write the fourth research paper I was going to submit. After that, I went to the institute and worked from 11:30 a.m. to 1:30 p.m. During this time, I was working on my fourth paper. In this study, I am writing a paper on children's metacognitive development. Whenever I write a research paper, I always preregister or registered-report the experiment. Therefore, I plan to write out the intro and methods of the paper first. I will then register the intro and methods for my paper in OSF. I have written 557 words. After that, I took a short break and worked from 2 pm to 4 pm. During this time, I made a demo experiment for my third research project. I have already written the intro and methods for that third paper. As the next step, I will do a preliminary experiment with the demo of the experimental task, and once I am sure that the experiment works, I will preregister this study. My goal is to preregister by the end of this month and do the main experiment in February. Today I left work at 4:15 pm. I worked about 6 hours today.

Next, I would like to talk about my workout. Today I did not do any strength training. I did a high-intensity workout yesterday, and the day before, so I took today off to give my muscles a break. I have recently been repeating a menu of 3 sets of 8 reps of 40% MAX, three sets of 3 reps of 90% MAX, and three sets of 5 reps of 80% MAX.

Lastly, about my life and thoughts. Here are the third and fourth of my goals for this year. (3) Submit my Ph.D. thesis, (4) Be accepted for four papers, and submit three papers. This year will be my last year in my Ph.D. course. Therefore, I need to write and submit my Ph.D. thesis to the University. Furthermore, at the same time, I need to publish three research papers by the end of this year. Therefore, my goal is to have the four research papers I am writing published. In addition, I plan to do three new research. I will publish more and more research results this year.

youtu.be